Copywriting
Wydawałoby się, że stworzenie i opublikowanie treści w Internecie jest bardzo proste. Nic bardziej mylnego.
Jestem na imprezie, wyglądam obłędnie, już dawno się tak nie wystroiłam. Mnóstwo facetów patrzy na mnie kątem oka. Co jakiś czas podchodzi ktoś i zagaduje. Oni wszyscy mówią to samo – „Cześć piękna, jesteś tutaj sama? Wyglądasz jak milion dolarów. Może pobawimy się tego wieczoru razem?”.
Jak słyszę to po raz kolejny to mam jedno zdanie na ten temat – „Dlaczego oni wszyscy są tacy sami?”.

Poznaj stanowisko ekspertów
Copywriting
Wydawałoby się, że stworzenie i opublikowanie treści w Internecie jest bardzo proste – nic bardziej mylnego.
Jestem na imprezie, wyglądam obłędnie, już dawno się tak nie wystroiłam. Mnóstwo facetów patrzy na mnie kątem oka. Co jakiś czas podchodzi ktoś i zagaduje. Oni wszyscy mówią to samo – „Cześć piękna, jesteś tutaj sama? Wyglądasz jak milion dolarów. Może pobawimy się tego wieczoru razem?”.
Jak słyszę to po raz kolejny to mam jedno zdanie na ten temat – „Dlaczego oni wszyscy są tacy sami?”.

Poznaj stanowisko ekspertów
Definicja copywritingu
Copywriting– najprościej tłumacząc, jest to pisanie tekstów użytkowych. Takie teksty mają na celu pozyskanie uwagi czytelnika, a następnie skłonienie go do określonego działania, konwersji. Z copywritingiem mamy do czynienia praktycznie wszędzie – w serwisach społecznościowych, na blogach, portalach informacyjnych, radiu, a także w życiu codziennym – copywriting znajdziesz na paście do zębów, opakowaniu ulubionej czekolady, czy na butelce wina. Cechą charakterystyczną copy jest bezpośrednie zwracanie się do jednego odbiorcy oraz wykorzystywanie zwrotów CTA (Call To Acion – Wezwanie do działania) – na przykład: ”SPRAWDŹ”, ”ZOBACZ WIĘCEJ”, ”ZAMÓW”.
Kto to jest copywriter?
Copywriter jest to osoba, która głównie tworzy slogany i teksty wykorzystywane w reklamie, marketingu. Do jego zadań należy pisanie tekstów wykorzystywanych na stronach internetowych, portalach, gazetach, broszurach, ulotkach, a także tych wykorzystywanych w spotach radiowych. Teksty copywritera wykorzystywane są również na opakowaniach produktów codziennego użytku.
Praca copywritera nie jest prosta – napisać tekst, który zainteresuje czytelnika i zachęci do działania, to wcale nie takie łatwe zadanie – wymaga dużej ilości pracy, doświadczenia i kreatywności, a przede wszystkim umiejętności perswazji, czyli zdolności do nakłonienia czytelnika do spełnienia określonego celu (może to być zakup, zapisanie się newslettera).
Copywriter to na pewno osoba, która charakteryzuje się tak zwanym „lekkim piórem”. Potrafi stworzyć tekst, który będzie chwytliwy dla czytelnika. Musi znać dobrze język, w którym pisze, aby treści były poprawne pod kątem gramatycznym i ortograficznym. Musi znać podstawy psychologii sprzedaży, aby poznać potrzeby i zachowania różnej grupy docelowej swojego tekstu. Inna treść będzie publikowana do młodzieży, inna do osób z wyższym wykształceniem, jeszcze inna do przeciętnego użytkownika.
Co to jest SEO copywriting?
Bardzo popularne w dzisiejszych czasach są teksty SEO, które służą do pozycjonowania stron internetowych w Google, zawierają specjalne frazy tak zwane „słowa kluczowe”, które są wybierane na podstawie słów wyszukiwanych przez użytkowników internecie. Mają na celu podniesienie rangi witryny internetowej, aby więcej użytkowników do niej trafiło. Dla przykładu – posiadam sklep z odzieżą damską, w swojej ofercie posiadam między innymi sukienki damskie. Muszę napisać taki tekst, aby zawarte były w nim takie frazy jak „sukienki damskie”, „sukienki koktajlowe”, „sukienki na wesele”, „sukienki koronkowe”. Po co? Użytkownik, który wpisze w wyszukiwarce „sukienki koktajlowe” trafi właśnie na moją stronę. Tworzenie tekstów SEO jest o tyle problematyczne dla copywritera, że musi on wyważyć czytelność i użyteczność tekstu dla użytkownika, a także nasycenie słowami kluczowymi i zgodność ze strategią SEO.
Ile zarabia copywriter?
Pomimo tego, że copywriter to bardzo odpowiedzialna i trudna praca, wynagrodzenie copywritera to średnio 4200 zł brutto. Wspomniana średnia tyczy się copywriterów zatrudnionych na etacie, jednak nie jest to tak popularny zawód. Większość copywriterów to freelancerzy, którzy pracują dla wielu firm i posiadają własną działalność gospodarczą – wtedy zarobki liczone są nieco inaczej, według prawa podaży i popytu. Copywriting często jest pracą dodatkową, a nie stałą, dlatego też ta średnia może być zaburzona.
Copywritng – jak zacząć pracę?
Tak naprawdę, aby zacząć pracę w copywritingu, nie jest wymagane specjalne wykształcenie w tym kierunku. Wystarczy wykazywać umiejętność dobrego pisania, „lekkie pióro”, kreatywność oraz wiedzę w zakresie marketingu. Na rynku znajdziesz wiele kursów, które pomogą rozpocząć pracę w tym zawodzie.
Gdzie znajdę pracę jako copywriter?
Copywritera najczęściej poszukują:
- Agencje marketingowe
- Agencje SEO
- Właściciele sklepów internetowych
- Serwisy treściowe i redakcje.
Komentarz “C” : “Jestem przystojny, dobrze ubrany, pachnę. Wiem o tym, że wyglądam lepiej niż 90% facetów na sali, ale zdaję sobie również sprawę z tego, że to może nie wystarczyć. Jeśli nie wyróżnię się w odpowiedni sposób, zginę w tłumie. Pierwsze dwa zdania zadecydują o moim sukcesie, dlatego są tak ważne tym bardziej, że pierwsze wrażenie robimy tylko raz. Chcę przecież być dziś wieczorem tym jedynym, a nie jednym z miliona.”
Podsumowanie
Treści publikowane w Internecie powinny być przemyślane i napisane w taki sposób, aby zwrócić uwagę odbiorcy. Jeżeli wydaje nam się, że publikacje nie mają większego znaczenia – jesteśmy w błędzie. Poprzez teksty, które umieszczamy, budujemy swoją markę i jeżeli chcemy być wiarygodni i skuteczni, powinny być napisane na wysokim poziomie.
Warto zwrócić uwagę, że dobry copywriting towarzyszy nam na wszystkich etapach budowania biznesu w Internecie:
podczas przygotowania strategii, tworzenia logo i claimu, tworzenia i przygotowywania contentu strony/sklepu internetowego, a także podczas kreacji reklam. Dobre copy wpływa więc bezpośrednio na pozyskiwanie Klienta i konwersję w Internecie.
Autor artykułu
- Visual Merchandising – 98%
- Branding – 91%
- Budowa Relacji Z Klientem – 94%
- Zarządzanie i Sprzedaż w Social Media – 90%
- UX Writing – 89%
- Projektowanie UX/UI – 92%
Młoda, ambitna i obdarzona szóstym zmysłem w zakresie estetyki. Każdy projekt jest dla niej tak samo ważny i każdy klient musi być traktowany zgodnie ze standardami firmy, które oczywiście sama zaprojektowała. Odbiór marki, budowa jej rangi oraz autorytetu to jej priorytety. Sztukę Visual Mechandisingu przekłada na wszystkie aspekty działań marketingowych. Public Relations i budowa relacji z klientem to jej kredo. Oprócz tego w K&C Marketing Partners dba o jakość tekstów i kreacji reklamowych. Każdy produkt przechodzi szczegółową weryfikacje “K” pod kątem wizualnym i w zakresie treści. Social Media to jej świat, w którym odnajduje się w 100%. Przygotowanie strategii w tym kanale komunikacji opanowała do perfekcji, tak samo jak tworzenie kampanii reklamowych. Stawia w nich na prosty i konkretny przekaz oraz nietuzinkowe kreacje które przyciągają uwagę odbiorców i budują wizerunek firmy.

Poznaj Nasze Możliwości
STRONY INTERNETOWE
Projektujemy Strony Internetowe
zgodne ze strategią Twojego biznesu
oraz identyfikacją firmy (UX/UI).
Strategie Marketingowe
Strategie nie są tylko dla korporacji!
Planujemy przemyślane działania
marketingowe dla firm.
POZYCJONOWANIE
Pozycja w Internecie ma znaczenie.
Planujemy działania, które podnoszą
wyniki wyszukiwania.