fbpx

Co To Jest E commerce?

E COMMERCE – O CO W TYM CHODZI I DLACZEGO TO TAKIE TRUDNE?

E commerce to niezwykle wrażliwy i precyzyjny mechanizm. Wyobraź sobie, że zapraszasz ją na randkę, masz jasno określony cel, wszystko zaplanowane, dobrze wyglądasz, pachniesz, robisz dobre wrażenie, jeśli wszystko zagra to będzie randka z happy-endem. Jeśli jednak popełnisz jeden błąd, nic z tego. Tak samo jest w E commerce. Wystarczy jeden słaby element i wszystkie pozostałe nie mają znaczenia. Pamiętaj, że to może się udać, trzeba tylko wiedzieć jak.

E Commerce

Poznaj stanowisko ekspertów

Co To Jest E commerce?

E COMMERCE – O CO W TYM CHODZI I DLACZEGO TO TAKIE TRUDNE?

E commerce to niezwykle wrażliwy i precyzyjny mechanizm. Wyobraź sobie, że zapraszasz ją na randkę, masz jasno określony cel, wszystko zaplanowane, dobrze wyglądasz, pachniesz, robisz dobre wrażenie, jeśli wszystko zagra to będzie randka z happy-endem. Jeśli jednak popełnisz jeden błąd, nic z tego. Tak samo jest w E commerce. Wystarczy jeden słaby element i wszystkie pozostałe nie mają znaczenia. Pamiętaj, że to może się udać, trzeba tylko wiedzieć jak.

E Commerce

Poznaj stanowisko ekspertów

Podstawowe pojecia

E commerce – handel prowadzony za pośrednictwem Internetu.
Sklep Internetowy – witryna w której można dokonać bezpośredniego zakupu i dokonać płatności za składane zamówienie.
Konwersja – pożądane działanie Klienta na stronie, czy w sklepie internetowym. Na przykład zakup, wybranie numeru telefonu lub wypełnienie formularza kontaktowego.
UX/UI design– Konstrukcja witryny/sklepu pod kątem użytkowym i wizualnym, układ modułów, rozmieszczenie poszczególnych elementów oraz ich wygląd.

Co to jest?

E commerce to najprościej rzecz ujmując handel internetowy, Jest to termin niezwykle szeroki, który oczywiście podlega podziałom. Można go podzielić na przykład na:

B2B (Business to Business) – handel pomiędzy dwoma firmami. Przykładem mogą być transakcje zawierane pomiędzy przedsiębiorcami na platformie „Alibaba”
B2C(Business to Customer) – handel pomiędzy firmą, a konsumentem. Standardowy model sklepu internetowego. Przykładem może być zakupy na Zalando.
C2C(Customer to Customer) – handel pomiędzy konsumentem, a konsumentem. Takie transakcje dokonywane są na przykład na platformie „Vinted” lub za pośrednictwem portali ogłoszeniowych.

Prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem Internetu nie zawsze jednak musi być bezpośrednie czyli takie, w którym użytkownik dokonuje zakupu i płatności w sklepie, czasem ścieżka konwersji jest inna, z uwagi na specyfikę produktu lub możliwości sprzedawcy.

Przykładowo: Jeśli oferujesz usługi hydrauliczne, nie będziesz w stanie zamienić tego na produkty. W związku z tym ścieżka konwersji dla tego biznesu w Internecie będzie opierała się na wypełnieniu formularza kontaktowego lub telefonie do Twojej firmy. Następnie umówisz wizytę i wykonasz usługę.

Założenia E commerce

Sprzedawanie w Internecie może odbywać się za pośrednictwem:

  • Sklepu Internetowego
  • Platform sprzedażowych
  • Social Media

Podstawowym założeniem samego e commerce jest jednak miejsce w którym pozyskany przez Ciebie użytkownik może skonwertować, czyli dokonać zakupu lub wykonać pożądaną przez Ciebie czynność. Podstawowe trzy czynniki, które decydują dziś o sprzedaży lub jej braku w Internecie to:

  • Oferta i Strategia
  • Proces zakupowy
  • Reklama i Marketing

Każdy z tych trzech elementów jest tak samo ważny i istotny, błąd w którymkolwiek z nich zadecyduje o sukcesie sprzedażowym lub jego braku. Elementy te zostały przedstawione w nieprzypadkowej kolejności, prezentujemy w kolejności w jakiej każdy sprzedawca powinien je opracować.

Na czym polega e commerce?

Dla klienta jednak wyglądają trochę inaczej. Podstawowa ścieżka, w dużym uproszczeniu wygląda w następujący sposób:

Klienta przegląda Internet – w poszukiwaniu konkretnego produktu lub nie.
Trafia na reklamę/propozycje firmy– tutaj mamy pierwszy kontakt z Klientem, to atrakcyjność i trafność reklamy, koncepcja i kreacja marketingowa, brand oraz strategia przyjęta podczas jej tworzenia zadecydują o tym czy Klient przejdzie dalej, czy nastąpi przejście do firmy sprzedawcy.
Klient przechodzi do witryny sprzedawcy – na tym etapie zapoznaje się z ofertą i jej atrakcyjnością, nie mniej ważna od merytoryki jest oczywiście cena i sposób prezentacji produktu. W tym momencie istotną role odgrywa także marka i zaufanie. Jeśli sprzedajemy produkt bez brandu, mamy niewiele czasu żeby wzbudzić zaufanie i przekonać potencjalnego klienta o atrakcyjności produktu. Jeśli nam się uda klient przejdzie do kolejnego etapu
Konwersja – już prawie jest, ale nie tak szybko. Teraz Twój sklep musi sprawnie przeprowadzić Klienta przez proces zakupowy. Musi pozostać skupiony i przekonany o chęci zakupu Twojego produktu lub usługi i co najważniejsze nie może napotkać żadnych trudności. Kluczową role odgrywa tutaj UX i UI Twojej witryny.
Obsługa Klienta i Wsparcie – jest ostatnim elementem bezpośrednio po zakupie Twojego produktu, również bardzo istotnym. Zadecyduje on o tym, czy Klient wróci do Ciebie, czy nie i jaką opinię zostawi w Internecie na temat Twojej firmy

Żeby bardziej zobrazować temat możemy posłużyć się inną symboliką:

Idziesz ulicą w poszukiwaniu dziewczyny lub nie.
Widzisz piękną i wyjątkową kobietę, podchodzisz – tutaj masz z nią pierwszy kontakt, Twoja prezencja i krótka rozmowa zadecydują o tym, czy uda Ci się z nią umówić.
Umówiliście się – wybierasz dobrą restaurację, przygotowujesz się, prezentujesz Swoje możliwości i Siebie. W trakcie spotkania możesz wzbudzić dobre lub złe emocje. Twoje zachowanie zadecyduje o tym czy przejdziecie do kolejnego etapu.
Odwozisz ją do domu – już prawie, ale nie tak szybko kowboju. Teraz musisz sprawić by zaprosiła Cię do środka, a potem sprawnie przejść przez wszystkie inne etapy. Tylko jeśli nie popełnisz błędu masz szanse na happy-end.
Jeśli się udało to gratulacje – tylko pamiętaj, że jakość Twoich działań i zachowanie „po” zadecyduje o tym czy będzie następny raz i jaką opinie o Tobie będzie miała ta dziewczyna.

pen nib icon Komentarz “K” : A teraz zobaczmy jak wygląda to od strony klienta, tzn. tej dziewczyny:

  • Idziesz ulicą, jesteś atrakcyjna więc podchodzi do Ciebie już dziś czwarty mężczyzna – nawet jeśli nikogo nie szukasz, oni wciąż Cię podrywają (reklamy)
  • Jeśli będzie wystraczająco atrakcyjny (design), wyróżni się na tle innych ciekawym tekstem (content) i trafi w Twój typ (targetowanie) to może się z nim umówisz
  • Umówiliście się i to właśnie teraz nastąpi weryfikacja (prezentacja oferty), czy wszystko co wcześniej zrobił i powiedział będzie spójne z tym jaki jest. Jeśli będzie odpowiednia atmosfera i dasz ponieść się emocjom (jak w trakcie zakupów) zdecydujesz się na coś więcej (proces zakupowy).
  • Odwozi Cię do domu, jest genialny więc jeśli nie popełni żadnego błędu pewnie się skusisz (konwersja), ale jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości to czar pryśnie.
  • Zdecydowałaś się, jeśli Cię nie rozczaruje może wybierzesz go ponownie (ponowny zakup).

Podsumowanie

O sukcesie w E commerce decydują szczegóły i detale, które tylko w odpowiedniej konfiguracji i w przypadku spełnienia wszystkich założeń gwarantują sukces sprzedażowy. Mówi się, że handel to ludzie, a marketing to emocje, w przypadku wersji internetowej musimy wspiąć się na wyżyny rozwiązań technologicznych połączonych z designem i koncepcją marketingową, by dokonać tego, za pośrednictwem Internetu, czego ludzie od wieków dokonywali w kontaktach bezpośrednich. Mamy niewiele czasu i przestrzeni by zainteresować i pozyskać klienta.

Autor artykułu
  • Zarządzanie Strategiczne – 91%
  • Analityka Handlowa – 95%
  • Przygotowanie i Tworzenie Oferty – 94%
  • SEO/SEM – 98%
  • Ecommerce – 92%
  • Digital Marketing – 93%

Byłby w stanie sprzedać wszystko, nawet własną matkę.  Obdarzony niebywałym talentem do tworzenia analiz i przygotowania planów, czy strategii. W kazdym projekcie dostrzega możliwości i każdy projekt jest dla niego czymś nowym i pociągającym. Wie, że prawdziwy sukces to połaczenie handlu, marketingu i zarzadzania. Jego nieszablonowe myślenie pozwala mu na indywidualne podejście do każdego projektu. Poza tym w K&C Marketing Partners tworzy koncepcje i mechanzimy sprzedażowe w oparciu wszystkie dostepne narzedzia marketingowe i rozwiązania techniczne. “C” wyznaje, że każdy produkt musi mieć drivera, i powinien dostarczać wartości i korzyści dla Klienta. Jest uparty i przy tym konsekwentny oraz skoncentrowany na osiąganiu celów i założeń. Jego przewagą w działaniach marketingowych jest bez wątpienia pasja. W każym projekcie poświęca się na 100% bo wie, że najważniejsze są efekty .

 

Co To Jest E Commerce
Poznaj Nasze Możliwości

SOCIAL MEDIA ADS

Tworzymy kampanie nastawione na sprzedaż.
Wszystkie kreacje przygotowujemy zgodnie
z identyfikacją marki.

SKLEPY INTERNETOWE

Budujemy Sklepy Internetowe ze strategią
sprzedaży w sieci, zgodne ze sztuką Visual
Merchandisingu.

KAMPANIE GOOGLE ADS

Tworzymy zróżnicowane kampanie
zgodne ze strategią. Stawiamy na efektywność
i zwrot z inwestycji.

Strony Internetowe

ATRAKCYJNA I POUKŁADANA
TAKA, KTÓRA ZADBA O TWOJE INTERESY

Sklepy Internetowe

NIE WIESZ JAKI ON POWIENIEN BYĆ?
FUNKCJONALNY I PRZYCIĄGAJĄCY

Pozycjonowanie

ODPOWIEDNIA POZYCJA
TO GWARANCJA SUKCESU

Kampanie Google ADS

SKUTECZNY I NASTAWIONY NA CEL
TWÓJ MARKETING W WYSZUKIWARCE

Social Media

PRZYCIĄGAJĄCE I INTERESUJĄCE
SPÓJNE Z WIZJĄ TWOJEJ MARKI

Social Media ADS

ZWRÓĆ UWAGĘ KLIENTÓW
POZNAJ WYJĄTKOWE KREACJE

Identyfikacja Wizualna

ZNACZEK JEST ISTOTNY
NIE POZWÓL BY BYŁ PRZYPADKOWY

Strategie Marketingowe

MARKETING NA ŚLEPO?
TO NIE JEST DOBRA KONCEPCJA!

Consulting i Doradztwo

POZWÓL, ŻE ZAOPIEKUJEMY SIĘ
TWOIM BIZNESEM

Pozycjonowanie

ODPOWIEDNIA POZYCJA
TO GWARANCJA SUKCESU

Kampanie Google ADS

SKUTECZNY I NASTAWIONY NA CEL
TWÓJ MARKETING W WYSZUKIWARCE

Social Media

PRZYCIĄGAJĄCE I INTERESUJĄCE
SPÓJNE Z WIZJĄ TWOJEJ MARKI

Social Media ADS

ZWRÓĆ UWAGĘ KLIENTÓW
POZNAJ WYJĄTKOWE KREACJE

Identyfikacja Wizualna

ZNACZEK JEST ISTOTNY
NIE POZWÓL BY BYŁ PRZYPADKOWY

Strategie Marketingowe

MARKETING NA ŚLEPO?
TO NIE JEST DOBRA KONCEPCJA!

Consulting i Doradztwo

POZWÓL, ŻE ZAOPIEKUJEMY SIĘ
TWOIM BIZNESEM